Ministerstwo Zdrowia: w przyszłym tygodniu ruszy nowa kampania dotycząca szczepień przeciwko COVID-19

Ten tekst przeczytasz w 2 min.

Kampania pt. „Chcę zrozumieć” przekonywać ma do szczepienia przeciwko COVID-19. Jak zapowiedział minister zdrowia, Adam Niedzielski, przedsięwzięcie zostanie uruchomione w przyszłym tygodniu. Szef resortu dodał również, że narracja kampanii będzie polegała na uszanowaniu tego, że decyzja o zaszczepieniu jest autonomiczna.

W pełni zaszczepionych przeciwko COVID-19 jest już ponad 22,5 mln Polaków. Jak wynika z badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Opinia i Rynek, w czasie pandemii postawy osób sceptycznych wobec szczepień zmieniły się. Co trzecia osoba, która jeszcze w 2020 r. deklarowała, że nie zaszczepi się przeciwko COVID-19, w 2021 r. przyjęła już przynajmniej jedną dawkę. Jeszcze większa zmiana zaszła wśród osób wyrażających niepewność wobec takich szczepionek w 2020 r. Ponad połowa z nich przyjęła przynajmniej jedną dawkę. Wciąż jeszcze jednak duża część Polaków ma wątpliwości.

MZ chce rozwiać wątpliwości dotyczące szczepień

Podczas środowej konferencji prasowej minister zdrowia poinformował, że kampania „Chcę zrozumieć” będzie polegała na przedstawieniu wszystkich dokumentów, dowodów, argumentów rzeczowych, które udało się zgromadzić w czasie szczepień. Jej centralnym punktem będzie strona internetowa www.gov.pl/chcezrozumiec, gdzie będzie można znaleźć wszystkie informacje, które mają rozwiać wszelkie wątpliwości na temat zaszczepienia. Ministerstwo Zdrowia opracowało również specjalne filmowe spoty i materiały graficzne. Wojciech Andrusiewicz, rzecznik resortu zdrowia, dodał, że kampania w mediach wraz ze stroną internetową wystartują w przyszłym tygodniu.

Kampania „Chcę zrozumieć” ma spokojnie i rzeczowo przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Pokazujemy, że rozumiemy wątpliwości i w odpowiedzi na nie dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję – podkreślił szef resortu zdrowia.

Za większością decyzji o braku szczepienia krył się lęk

Adam Niedzielski zapewnił, że kampania była poprzedzona badaniem z udziałem grup fokusowych, w których udział wzięły osoby wątpiące w szczepienia, ponieważ resort chciał zrozumieć te wątpliwości. Jak wskazano w komunikacie Ministerstwa Zdrowia „nie unikamy (…) trudnych tematów, dotyczących rzadko występujących, ale możliwych skutków ubocznych szczepień. Jesteśmy przekonani, że otwartość i chęć zrozumienia to dobra postawa w rozmowie z osobami nieprzekonanymi”.

– Rozmawiałam z wieloma wątpiącymi, w tym rodzicami. Za większością decyzji o braku szczepienia krył się lęk. Kampania „Chcę zrozumieć” ma rozwiać wątpliwości, a tym samym przekonać niezdecydowanych rzeczową argumentacją – tłumaczyła dr Anna Lewandowska, konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.

Źródło: Ministerstwo Zdrowia, PAP

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy