NFZ wprowadził nową, bezpłatną usługę. Poprzez wypełnienie internetowego formularza można umówić się na wideospotkanie z pracownikiem oddziału NFZ. Konsultant udzieli informacji dotyczących m.in. ubezpieczenia zdrowotnego, leczenia planowanego, praw pacjenta czy dostępnych terminów leczenia.
By skorzystać z nowej usługi Narodowego Funduszu Zdrowia, potrzebny jest komputer z kamerą i mikrofonem, laptop, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu. Na spotkania z e-Doradcą można umówić się w dni robocze w godz. od 8:00 do 16:00.
Czego można dowiedzieć się od e-Doradcy NFZ?
Jak podkreśla NFZ, podczas wideospotkania można porozmawiać jedynie na tematy zawierające ogólne informacje, takie jak:
- ubezpieczenie zdrowotne
- prawo do świadczeń zdrowotnych
- prawa pacjenta, skargi
- zasady udzielenia świadczeń i uprawnienia szczególne (krwiodawcy, kombatanci)
- ubezpieczenie dobrowolne, wysokość składki
- refundacja i realizacja zleceń na wyroby medyczne
- zwrot kosztów leczenia
- leczenie uzdrowiskowe
- placówki medyczne i dostępne terminy leczenia
- transport pacjenta
- profil zaufany
- zasady wypełniania wniosków
- profilaktyka i promocja zdrowia, portal diety.nfz.gov.pl
- zasady wypełniania i składania wniosków o EKUZ oraz certyfikatu zastępującego EKUZ
- zasady leczenia na terytorium UE/EFTA
- leczenie planowane.
W jaki sposób można umówić się z e-Doradcą NFZ?
Na wideospotkanie można umówić się przez stronę internetową e-doradca.nfz.gov.pl. Najpierw wybiera się województwo, dzień i godzinę spotkania, a następnie temat, o którym chciałoby się porozmawiać. Kolejnym krokiem jest podanie swojego adresu e-mailowego oraz udzielenie zgody dotyczącej przetwarzania danych osobowych i wizerunku w postaci obrazu i głosu.
Po dokonaniu rezerwacji na podany adres e-mail zostanie przesłane potwierdzenie wraz z linkiem do spotkania. W przypadku rezerwacji zrobionej po godz. 16.00 wiadomość zostanie przesłana w kolejnym dniu roboczym.
W wyznaczonym terminie należy kliknąć w link. Wówczas rozpocznie się połączenie z pracownikiem NFZ. Czas przeznaczony na rozmowę z jednym klientem to 20 minut. Jeśli spotkanie się przedłuża, e-Doradca może zdecydować o jego zakończeniu ze względu na inne zaplanowane rozmowy.
Źródło: nfz.gov.pl
Przeczytaj także: Jest nowy projekt ustawy o weryfikacji covidowej. Jakie rozwiązania zakłada regulacja?