EPELI<\/strong><\/h2>\nGra zosta\u0142a pierwotnie wykonana po to, aby wyszukiwa\u0107 i nadzorowa\u0107 symptomy wskazuj\u0105ce na ADHD. EPELI polega na wykonaniu codziennych czynno\u015bci domowych.<\/strong> W tym celu zosta\u0142o przygotowanych 13 scenariuszy. Sterowanie odbywa si\u0119 za pomoc\u0105 d\u017cojstika z przyciskiem. W mi\u0119dzyczasie pacjent zostaje poddany analizie.<\/strong> Np. kiedy gracz zak\u0142ada ubrania, sprz\u0105ta, \u015bcieli \u0142\u00f3\u017cko, myje si\u0119 lub bawi automatycznym samochodem system monitoruje ruch ga\u0142ki ocznej i cz\u0119stotliwo\u015b\u0107 klikni\u0119\u0107.<\/p>\n\u201cGra dostarcza pacjentowi list\u0119 zada\u0144, kt\u00f3re s\u0105 symulacj\u0105 wykonywanych codziennie czynno\u015bci: mycie z\u0119b\u00f3w, jedzenie – wyja\u015bnia Topi Siro, jeden z programist\u00f3w EPELI. Gracz musi wykona\u0107 zadania mimo rozpraszaj\u0105cych warunk\u00f3w otoczenia, np. w tle gra w\u0142\u0105czony telewizor. Gra dokonuje pomiar\u00f3w cz\u0119stotliwo\u015bci klikni\u0119\u0107 oraz tego, czy pacjent skutecznie wykona\u0142 zlecone mu zadania.<\/strong> Efektywno\u015b\u0107 jest tu skorelowana z codziennym funkcjonowaniem, z kt\u00f3rym dzieci z ADHD cz\u0119sto musz\u0105 si\u0119 zmaga\u0107\u201d.<\/p>\n