MZ będzie monitorować ozdrowieńców. Rusza pilotaż programu Opaska Telemedyczna

Ten tekst przeczytasz w 2 min.

Do 12 sierpnia br. placówki POZ mogą składać wnioski do pilotażowego programu Ministerstwa Zdrowia – Opaska Telemedyczna. Celem projektu jest monitorowanie stanu pacjentów po przebytym COVID-19, którzy z powodu choroby byli hospitalizowani i stwierdzono u nich zmiany w obrazie radiologicznym, świadczące o zakażeniu wirusowym.

Pilotażowy program obejmie 1 tys. dorosłych pacjentów po przebytym COVID-19. Parametry życiowe uczestników będą monitorowane zdalnie za pomocą opasek telemedycznych wykorzystywanych w warunkach domowych.

Jak działają opaski telemedyczne?

Jak podkreśla Ministerstwo Zdrowia, opaski telemedyczne są łatwe w użytkowaniu i posiadają wiele przydatnych funkcji. Rozwiązanie pozwala na stały monitoring i regularny pomiar tętna i saturacji. W przypadku przekroczenia poglądowych parametrów, pacjenci będą mogli przesłać informację na specjalną platformę – DOM. Opaski wyposażone są ponadto w przycisk SOS, który oznaczony jest alfabetem Braille’a. Z jego pomocą pacjenci będą mogli natychmiastowo powiadomić odpowiednie służby o zagrożeniu życia, zdrowia i bezpieczeństwa.

Wynalazek zaopatrzony jest również w detektor upadku, lokalizację GPS i aGPS. Pacjenci mają także możliwość korzystania z Personalnego Asystenta Głosowego w celu identyfikacji obszaru przebywania, w momencie naciśnięcia przycisku SOS lub upadku. Opaski telemedyczne posiadają również funkcję przypomnienia o zażyciu leków czy czujnik zdjęcia opaski.

Jak placówki POZ mogą zgłosić się do programu?

Program Opaska Telemedyczna będzie prowadzony w trzech etapach: zakwalifikowanie placówek, wykonanie świadczeń oraz ewaluacja programu pilotażowego. Realizacja projektu potrwa 3 miesiące i zakończy się nie później niż 16 listopada 2021 r.

Placówki POZ, które mają zawartą umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia i są zainteresowane udziałem w programie, mogą złożyć wniosek za pośrednictwem Platformy Obsługi Projektów Inwestycyjnych pod adresem e-inwestycje.mz.gov.pl. Placówki POZ powinny również dostarczyć formularz zawierający listę pacjentów spełniających kryteria programu. Wnioski składać można do 12 sierpnia br., a nabór do programu będzie prowadzony do wyczerpania 1 tys. puli opasek.

MZ przewiduje możliwość wyboru placówek z całego kraju. Po zakwalifikowaniu do programu, POZ otrzymają opaski, a później udostępnią je ozdrowieńcom w celu zdalnego monitorowania. Jak informuje resort zdrowia „za każdy tydzień monitoringu parametrów życiowych pacjenta placówka otrzyma 100 zł brutto.”

Źródło: MZ

Przeczytaj także: MEiN zorganizuje punkty szczepień w szkołach

https://www.facebook.com/everethnews

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Kontynuuj zakupy